Text Resize

-A A +A

      Το Κέντρο Λαογραφίας στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους εκπαιδευτικούς από την ίδρυσή του έως σήμερα έχει δημιουργήσει και διαθέσει λεπτομερή εγχειρίδια επιτόπιας έρευνας τα οποία έχουν χρησιμοποιήσει ευρύτατα οι εκπαιδευτικοί για τις ανάγκες τους.

• ΓΕΩΡΓΙΟΣ Α. ΜΕΓΑΣ, Ζητήματα Ελληνικής Λαογραφίας, Ανατύπωσις [των τριών τευχών-ανατύπων από την Επετηρίδα του Λαογραφικού Αρχείου, 1939-1949], Αθήναι 1975, σελ. [430].

• ΣΤΕΦ. Δ. ΗΜΕΛΛΟΣ- ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΟΛΥΜΕΡΟΥ-ΚΑΜΗΛΑΚΗ, Παραδοσιακός υλικός βίος του ελληνικού λαού (Ερωτηματολόγιο), Αθήνα 1983, σελ. 424 (Δημοσιεύματα αριθμ. 17)

•Ερωτηματολόγιο για τα γεωργικά εργαλεία.

Το Κέντρο Λαογραφίας έχει εκπονήσει ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα:

εκπαιδευτικό φυλλάδιο για τους μαθητές στο πλαίσιο της έκθεσης «Ελαίας εγκώμιον» (Δημοσιεύματα αριθμ. 22)

Ψηφιακό αρχείο

«Aτλας της Ελληνικής Λαογραφίας». Οι ψηφιακοί Aτλαντες με θέματα Το λαϊκό εορτολόγιο στον κύκλο του έτους, Τις εθιμικές περιοδικές πυρές, Το άροτρο (ξύλινο και σιδερένιο) και τον ζυγό αποτελούν το υποέργο «Ανάπτυξη Εφαρμογής Πολυμέσων Λαϊκού Πολιτισμού» στο πλαίσιο του Έργου «Ανάπτυξη Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης του Λαϊκού Πολιτισμού» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας.
Η εφαρμογή διατίθεται από το Κέντρο Λαογραφίας στους εκπαιδευτικούς της Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης που προγραμματίζουν ή πραγματοποιούν εργασίες σε σχετικά θέματα με τους μαθητές τους καθώς και στους ερευνητές. Προγραμματίζεται η ανάπτυξη σχετικής εφαρμογής για το διαδίκτυο.

Ψηφιακό αρχείο

«Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα για λαογραφική αποστολή». Υποέργο «Ανάπτυξη Εκπαιδευτικής Εφαρμογής Πολυμέσων»στο πλαίσιο του Έργου «Ανάπτυξη Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης του Λαϊκού Πολιτισμού» του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας)Η εκπαιδευτική αυτή εφαρμογή έχει ως κύριο στόχο την σύνδεση της εκπαίδευσης με τον θησαυρό της Λαϊκής Παράδοσης. Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του λαογραφικού υλικού αποτελεί πηγή γνώσης για την τοπική ιστορία και λαογραφία και μοχλό δημιουργικής έμπνευσης για τους μαθητές. Το εκπαιδευτικό λογισμικό είναι απλό και φιλικό στη χρήση του από εκπαιδευτικούς και μαθητές και ταυτόχρονα, παρέχει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να το χρησιμοποιήσει στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η εφαρμογή διατίθεται από το Κέντρο Λαογραφίας στους εκπαιδευτικούς της Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης που προγραμματίζουν ή πραγματοποιούν εργασίες σε σχετικά θέματα με τους μαθητές τους. Προγραμματίζεται η ανάπτυξη σχετικής εφαρμογής για το διαδίκτυο.

Ψηφιακό αρχείο

1A. Μαρία Γ. Ανδρουλάκη-Σακαρέλλου, Η ελιά στον πολιτισμό της Ρόδου, Εισαγωγή - επιστημονική επιμέλεια, Αικ. Πολυμέρου-Καμηλάκη, Αθήνα 2010, σελ. 93, [Συνέκδοση με τον Δήμο Καμείρου Ρόδου, Πολιτιστικό Όμιλο Απολλώνων Ρόδου «Νέοι Ορίζοντες», Βιβλιοθήκη Δήμου Καμείρου, ISBN [SET]: 978-960-404-188-6, ISBN [TOMOY]: 978-960-404-189-3

-

1Β. Λουΐζα Καραπιδάκη, Μαθαίνω για την ελιά και το λάδι Πρόλογος - επιστημονική επιμέλεια, Αικ. Πολυμέρου-Καμηλάκη, Αθήνα 2010, σελ. 111, [Συνέκδοση με τον Δήμο Καμείρου Ρόδου, Πολιτιστικό Όμιλο Απολλώνων Ρόδου «Νέοι Ορίζοντες», Βιβλιοθήκη Δήμου Καμείρου, ISBN [SET]: 978-960-404-188-6, ISBN [TOMOY]: 978-960-404-190-9

-

Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, Ευάγγελος Καραμανές, Λαογραφία: Παραδοσιακός πολιτισμός [επιστ. υπεύθυνη σειράς 'Ασπα Τσαούση], Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.), Αθήνα 2008, σ. 158.

Πιέστε εδώ για να δείτε την έκδοση σε μορφή PDF από την Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του Υπουργείου Παιδείας διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

-